Vihtavuoren "vanha 35g" Metso 12/70
2 posters
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Vs: Vihtavuoren "vanha 35g" Metso 12/70
Terve!
Anteeksi että vastaan näin myöhään. Tämä viesti on jäänyt huomaamatta.
Vanha ja nykyinen metso on/ovat alle 740 barin paukkuja. 1,80 voi laittaa N340 ruutia kun latauksena on 36 grammaa lyijyä ja aina puhutaan alle 740 barin paukusta. Oletuksena tietenkin, että käytetään jotain perus lyijytulppaa (esim.12/6,5 tai 12/8,5). 1,95g N340:sta muistan S&B:n gold medalilla ja 12/2 tulpalla nostaneen paineen liki 1000 baria.
1,65 g N340:sta vois tuottaa luokkaa 330 m/s olevan nopeuden, riippuu tietenkin kokonaisuudesta.
Nykyinen ukkometso (viimeksi mittasin n. 3-4 vuotta sitten) ladataan tietääkseni 3N38 -ruudilla ja sitä on noin 2,65 grammaa löytynyt tulpan alta. Hylsy lienee Chedditen, kuten nallikin (tästä ei tosin täyttä varmuutta) ja tulppana on ollut 12/2. Haulia 50 g. Sakemannithan näitä tekee.
Anteeksi että vastaan näin myöhään. Tämä viesti on jäänyt huomaamatta.
Vanha ja nykyinen metso on/ovat alle 740 barin paukkuja. 1,80 voi laittaa N340 ruutia kun latauksena on 36 grammaa lyijyä ja aina puhutaan alle 740 barin paukusta. Oletuksena tietenkin, että käytetään jotain perus lyijytulppaa (esim.12/6,5 tai 12/8,5). 1,95g N340:sta muistan S&B:n gold medalilla ja 12/2 tulpalla nostaneen paineen liki 1000 baria.
1,65 g N340:sta vois tuottaa luokkaa 330 m/s olevan nopeuden, riippuu tietenkin kokonaisuudesta.
Nykyinen ukkometso (viimeksi mittasin n. 3-4 vuotta sitten) ladataan tietääkseni 3N38 -ruudilla ja sitä on noin 2,65 grammaa löytynyt tulpan alta. Hylsy lienee Chedditen, kuten nallikin (tästä ei tosin täyttä varmuutta) ja tulppana on ollut 12/2. Haulia 50 g. Sakemannithan näitä tekee.
Vihtavuoren "vanha 35g" Metso 12/70
Moron
Onko tietoa tuosta vanhanliiton 35g metsosta, oliko tuo 740bar paukku. Hyytisen kirjassa oli tehdaslataukset luokkaa 1.70g - 1.80g N340 6,5 ja 8,5 tulpilla.
Tuohan on ollut haulikonpatruunan "perusmittayksikkö" ja itse pidän sitä omassa lataamisessani kotimaisten ruutien osalta sellaisena...huonompaa ei kannata tehdä.
Nokian Haulitehtaalta sain joskus sellaista infoa, ettei 1.65g N340 pidä ylittää...miksi tehdä laiskempi paukku kuin tehdaslataus, jos tehdaslatauskin on 740bar???????
Tuolla 1.65g reseptillä latailin ensimmäiset omatkyyhkyspaukkuni ja osaako Kime arvioida lähtönopeutta tuolle??? Tuntuu hiukan pehmeältä.
Nyt teen vähintään tuon tehdasarvon mukaan noihin chedditen tai muihin "lähestasapohjaisiin" (ei S&B) ratahylsyihin(RC1.NS-20,RIO,SAGA,MIRAGE).
Vielä kysymys, mitä ruutia uudemmassa 12/76 Ukko-Metsossa käytetään on aika tömäkkä tehdaspaukku, voisi kokeilla mallintaa tuota mikäli oikensuuntaiset komponentit löytyy.
Kiitokset etukäteen terv Remhauler
Onko tietoa tuosta vanhanliiton 35g metsosta, oliko tuo 740bar paukku. Hyytisen kirjassa oli tehdaslataukset luokkaa 1.70g - 1.80g N340 6,5 ja 8,5 tulpilla.
Tuohan on ollut haulikonpatruunan "perusmittayksikkö" ja itse pidän sitä omassa lataamisessani kotimaisten ruutien osalta sellaisena...huonompaa ei kannata tehdä.
Nokian Haulitehtaalta sain joskus sellaista infoa, ettei 1.65g N340 pidä ylittää...miksi tehdä laiskempi paukku kuin tehdaslataus, jos tehdaslatauskin on 740bar???????
Tuolla 1.65g reseptillä latailin ensimmäiset omatkyyhkyspaukkuni ja osaako Kime arvioida lähtönopeutta tuolle??? Tuntuu hiukan pehmeältä.
Nyt teen vähintään tuon tehdasarvon mukaan noihin chedditen tai muihin "lähestasapohjaisiin" (ei S&B) ratahylsyihin(RC1.NS-20,RIO,SAGA,MIRAGE).
Vielä kysymys, mitä ruutia uudemmassa 12/76 Ukko-Metsossa käytetään on aika tömäkkä tehdaspaukku, voisi kokeilla mallintaa tuota mikäli oikensuuntaiset komponentit löytyy.
Kiitokset etukäteen terv Remhauler
Remhauler- Viestien lukumäärä : 3
Join date : 26.08.2009
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa