MEC 600jr 3 1/2" pudotukset 76mm ja 70mm pateille
2 posters
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Vs: MEC 600jr 3 1/2" pudotukset 76mm ja 70mm pateille
Totta on, että heiluminen rassaapi. Ihme että MECci ei tarjoa valmista lääkettä tuohon. Toki 89 steelmaster on jämäkkä, mutta nämä jälki nostetut 600 Jr:t tahtoo olla ongelmallisia.
Vs: MEC 600jr 3 1/2" pudotukset 76mm ja 70mm pateille
Nojuu
Nimenomaan 12/76 keskitolpallinen kone...josta on kasvanut harrastuksen etenemisen myötä lähes täysin tunattu yksilö. sorvaan noista korokepaloista sen pari milliä pois niin ei tarvi säädellä tuota viimeistä asemaa.
Koitan saada jostain 3/8" kierteellä olevan noin 50mm pitkän column boltin eli sen tolppaa pitävän pultin niin saan rakennettua läpipultilla ja mutterilla tolpan heilumisen esto systeemin. Sorvaan sopivan järeän tarkkaan pulttiin istuvan "prikan" joka keskittää tolpan ja estää sen taittumisen supistaessa ja nalliapoistaessa. Sellainen voisi tulla 12/89 sarjassa MECiltä. 3/8" pultteja löytyy mutta niissä on kauhian lyhyt kierre tarvii olla tuo 50mm.
Kiitokset tiedoista
Nimenomaan 12/76 keskitolpallinen kone...josta on kasvanut harrastuksen etenemisen myötä lähes täysin tunattu yksilö. sorvaan noista korokepaloista sen pari milliä pois niin ei tarvi säädellä tuota viimeistä asemaa.
Koitan saada jostain 3/8" kierteellä olevan noin 50mm pitkän column boltin eli sen tolppaa pitävän pultin niin saan rakennettua läpipultilla ja mutterilla tolpan heilumisen esto systeemin. Sorvaan sopivan järeän tarkkaan pulttiin istuvan "prikan" joka keskittää tolpan ja estää sen taittumisen supistaessa ja nalliapoistaessa. Sellainen voisi tulla 12/89 sarjassa MECiltä. 3/8" pultteja löytyy mutta niissä on kauhian lyhyt kierre tarvii olla tuo 50mm.
Kiitokset tiedoista
Remhauler- Viestien lukumäärä : 3
Join date : 26.08.2009
Vs: MEC 600jr 3 1/2" pudotukset 76mm ja 70mm pateille
Terve!
Onko kyseessä nimenomaan 12/76 kone, joka on korotettu 89 mittaan? Tässä tapauksessa ongelma ei ole itselleni uusi. Jostain syystä 600 jr ei korotettuna toimi yhteen korotuslevyn kanssa, mitta heittää mainitsemasi 2 milliä. Meccihän ei tee tätä konetta 89 mitassa kuin erikseen pyytämällä ja erään kerran saimme koneet 89-mitan runko palikalla, toisella kertaa ne tulivat 76 koneen runkopalikalla jonka olivat vain nostaneet ylemmäs.
Koneissa joiden runkopalikka on 89 mitassa ei ole ollut näitä pituus ongelmia. Ongelma on vain korotetuissa 76 mitan 600 jr:ssä. Steelmasterista on esimerkiksi Mecillä oma mallinsa 89 -mittaan ja siinä korotuslevy toimii kuten pitääkin.
Onko kyseessä nimenomaan 12/76 kone, joka on korotettu 89 mittaan? Tässä tapauksessa ongelma ei ole itselleni uusi. Jostain syystä 600 jr ei korotettuna toimi yhteen korotuslevyn kanssa, mitta heittää mainitsemasi 2 milliä. Meccihän ei tee tätä konetta 89 mitassa kuin erikseen pyytämällä ja erään kerran saimme koneet 89-mitan runko palikalla, toisella kertaa ne tulivat 76 koneen runkopalikalla jonka olivat vain nostaneet ylemmäs.
Koneissa joiden runkopalikka on 89 mitassa ei ole ollut näitä pituus ongelmia. Ongelma on vain korotetuissa 76 mitan 600 jr:ssä. Steelmasterista on esimerkiksi Mecillä oma mallinsa 89 -mittaan ja siinä korotuslevy toimii kuten pitääkin.
MEC 600jr 3 1/2" pudotukset 76mm ja 70mm pateille
Moron
Onko muilla ongelmia saada säätöjä lyhemmille pateille kohdalleen 12/89 liftin jälkeen. Eli madallussarajan mitat on on kyllä mielestäni teoriassa oikeat eli 19mm = 12/70 ja 13mm = 12/76 paukuille.
12/89 stuukkaantuu hyvin eli teoriassa pitäisi mennä nuilla pudotuksilla 12/70 ja 12/76 stuukkaukset myös. Olen säätänyt kartiokkuuden keskisäätöön ja stuukinsyvyyden luokkaa 1,5-2mm.
Omituista laitoin 1/4" UNC pultit ja säädin 12/70 pituuden pudotuksen 17mm niin stuukkaus onnistui hyvin. 12/76 tarvii ainakin minun koneessani myös 2mm lyhennyksen noille pudotuslevyn säätöjaloille.
Onko mulla keskipilarin ruuvi oikeassa reijässä. 12/89 mitassa laitoin sen jalustaosan ylemmän reiän kautta pystytangon alempaan reikään (maximi korotus). Tein sellaisen sovituspalan sinne jalustan takapuolelle, joka estää heilunnan sivuttain muttei vaikuta korosäätöön sen en uskoisi aiheuttavan tätä offsettiä.
latausterveisin Remhauler
Onko muilla ongelmia saada säätöjä lyhemmille pateille kohdalleen 12/89 liftin jälkeen. Eli madallussarajan mitat on on kyllä mielestäni teoriassa oikeat eli 19mm = 12/70 ja 13mm = 12/76 paukuille.
12/89 stuukkaantuu hyvin eli teoriassa pitäisi mennä nuilla pudotuksilla 12/70 ja 12/76 stuukkaukset myös. Olen säätänyt kartiokkuuden keskisäätöön ja stuukinsyvyyden luokkaa 1,5-2mm.
Omituista laitoin 1/4" UNC pultit ja säädin 12/70 pituuden pudotuksen 17mm niin stuukkaus onnistui hyvin. 12/76 tarvii ainakin minun koneessani myös 2mm lyhennyksen noille pudotuslevyn säätöjaloille.
Onko mulla keskipilarin ruuvi oikeassa reijässä. 12/89 mitassa laitoin sen jalustaosan ylemmän reiän kautta pystytangon alempaan reikään (maximi korotus). Tein sellaisen sovituspalan sinne jalustan takapuolelle, joka estää heilunnan sivuttain muttei vaikuta korosäätöön sen en uskoisi aiheuttavan tätä offsettiä.
latausterveisin Remhauler
Remhauler- Viestien lukumäärä : 3
Join date : 26.08.2009
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa