Ruutilatauksista
2 posters
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Vs: Ruutilatauksista
Terve!
Tässä liikutaan sellaisella alueella johon ei ole nyrkkisääntöjä. Suosittelen painemittarin hankintaa. Meillä on myynnissä PT2 -painemittausjärjestelmä, jolla selviää kyseiset tiedot kohtuu tarkasti ja varmasti. Painemittari on oikea työkalu tähän käyttöön, kaikki muu perustuu arvauksiin ja uusiin arvauksiin. Painemittari on erittäin tarkka väline vertailtaessa juuri latauksien antamia paineita keskenään.
Lähtökohtaisesti emme tiedä ilman painemittausta edes lähtöarvojesi painetta. Verrattaessa lataustasi toiseen lataukseen, jossa vaihtuisi vain ruuti on vain teoriaa, koska käytännössä ruutimäärän lisääntyessä (hitaampi ruuti) muuttuu myös täyttö latauksessa. Se jätetäänkö pois jäykkää vai joustavaa materiaalia vaikuttaa myös paineeseen. Toisaalta lähtölatauksesi paine voisi olla esim. 800 bar tai 1100 bar. kumpi se onkin niin se vaikuttaa merkittävästi tietoon siitä paljonko pitäisi olla esim. N105 -ruutia, että saavutettaisiin noin 1000 barin paine.
Kimmo
Tässä liikutaan sellaisella alueella johon ei ole nyrkkisääntöjä. Suosittelen painemittarin hankintaa. Meillä on myynnissä PT2 -painemittausjärjestelmä, jolla selviää kyseiset tiedot kohtuu tarkasti ja varmasti. Painemittari on oikea työkalu tähän käyttöön, kaikki muu perustuu arvauksiin ja uusiin arvauksiin. Painemittari on erittäin tarkka väline vertailtaessa juuri latauksien antamia paineita keskenään.
Lähtökohtaisesti emme tiedä ilman painemittausta edes lähtöarvojesi painetta. Verrattaessa lataustasi toiseen lataukseen, jossa vaihtuisi vain ruuti on vain teoriaa, koska käytännössä ruutimäärän lisääntyessä (hitaampi ruuti) muuttuu myös täyttö latauksessa. Se jätetäänkö pois jäykkää vai joustavaa materiaalia vaikuttaa myös paineeseen. Toisaalta lähtölatauksesi paine voisi olla esim. 800 bar tai 1100 bar. kumpi se onkin niin se vaikuttaa merkittävästi tietoon siitä paljonko pitäisi olla esim. N105 -ruutia, että saavutettaisiin noin 1000 barin paine.
Kimmo
maalaiskolli kirjoitti:Niin tarkoitin että kun pysytään samassa materiaalissa ja halutaan tieto eri ruutien määristä jotka antavat saman paineen, niin että pysytään turvallisella puolella.Esim haluttaisiin seuraavaan hitaampi ruuti?
Cheddite89 hylsy(valmisnalli)
N350 2,5g
12ga kaasutiiviste+12fiber+ 20ga 1/8 Cork Wad +una20 tulppa pohjalle 20ga Nitro Gard
35g una/tungsten 2,25-2,75 haulia
mitattu nopeus 370-380m/s
lämpötila -15/-18 välillä
Vs: Ruutilatauksista
Niin tarkoitin että kun pysytään samassa materiaalissa ja halutaan tieto eri ruutien määristä jotka antavat saman paineen, niin että pysytään turvallisella puolella.Esim haluttaisiin seuraavaan hitaampi ruuti?
Cheddite89 hylsy(valmisnalli)
N350 2,5g
12ga kaasutiiviste+12fiber+ 20ga 1/8 Cork Wad +una20 tulppa pohjalle 20ga Nitro Gard
35g una/tungsten 2,25-2,75 haulia
mitattu nopeus 370-380m/s
lämpötila -15/-18 välillä
Cheddite89 hylsy(valmisnalli)
N350 2,5g
12ga kaasutiiviste+12fiber+ 20ga 1/8 Cork Wad +una20 tulppa pohjalle 20ga Nitro Gard
35g una/tungsten 2,25-2,75 haulia
mitattu nopeus 370-380m/s
lämpötila -15/-18 välillä
maalaiskolli- Viestien lukumäärä : 11
Join date : 25.02.2011
Vs: Ruutilatauksista
Sellaista tarkkaa tietoa ei ole, eikä oikeastaan voi ollakkaan ellei muita komponentteja ole yksilöity. Kaikki komponentit nostaa painetta eri tavalla. Painevaikutus voi olla seuraava eri komponenteilla:
- nalli, jopa 30%
- välitulppa, jopa 20%
- hylsy jopa 20%
Esimerkkinä lataus joka antaa painetta 800 bar pehmeimmillä komponenteilla, voi antaa 1100-1200 baria, kun vaihdetaan nalli tulisimpaan, hylsy ahtaimpaan ja välitulppa suuri kitkaiseen.
Lisäksi 36 g kuorma voi lisäksi olla useaa eri materiaalia. 36 grammaa terästä tai 36 grammaa lyijyä tarkoittaa eri latauksia. Teräksellä paine on ainakin 20% suurempi kuin lyijyllä. (tämä ei mikään sääntö).
Annatko tarkempia lähtöarvoja, niin katsotaan voinko auttaa.
- nalli, jopa 30%
- välitulppa, jopa 20%
- hylsy jopa 20%
Esimerkkinä lataus joka antaa painetta 800 bar pehmeimmillä komponenteilla, voi antaa 1100-1200 baria, kun vaihdetaan nalli tulisimpaan, hylsy ahtaimpaan ja välitulppa suuri kitkaiseen.
Lisäksi 36 g kuorma voi lisäksi olla useaa eri materiaalia. 36 grammaa terästä tai 36 grammaa lyijyä tarkoittaa eri latauksia. Teräksellä paine on ainakin 20% suurempi kuin lyijyllä. (tämä ei mikään sääntö).
Annatko tarkempia lähtöarvoja, niin katsotaan voinko auttaa.
Ruutilatauksista
Tuota noin...............mistä saisi tietoa semmoisesta asiasta kun miten eri ruutilaatujen lataukset vastaavat toisiaa kun on esim 36g kuorma ja se halutaan lähettää matkaan 1050barin paineella(nopeudesta ei väliä). elikä millaiset määrät eri ruuteja tarvitaan ettei tuo 1050baria ylity?
maalaiskolli- Viestien lukumäärä : 11
Join date : 25.02.2011
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa