Ylimenokartio ja patruunanpituus.
3 posters
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Vs: Ylimenokartio ja patruunanpituus.
Voiko tätä hommaa sovelttaa myös 70 -> 76 hylsyihin?
Terv: Ville
Terv: Ville
Kime kirjoitti:Periaatteessa näni tehtynä täyttö on ok ja latausarvot eivät merkittävästi muutu.
Kimmomaalaiskolli kirjoitti:No entäs sitten jos 89n täytöksi vaihtaa jonkun kovan materiaalin, kun ottaa kokonaismassan huomioon? Silloinhan ei joustoa ole kuten fiberillä.Kime kirjoitti:Terve!
Jyrkkä ylimeno on pehmeillä haulimateriaaleilla tehokas kuvion tuhoaja.. Kovilla materiaaleilla ylimeno ei tuhoa kuviota samaan malliin, mutta aiheuttaa muita ongelmia. Lasti törmää jyrkkään ylimenoon ja kovat haulet voi päästä piirtämään jälkiä. Pitkä pesä ja lyhyt hylsy tehostaa tilannetta, eli ensin haulilasti aukeaa patruunapesän kohdalla ja sen jälkeen törmää jyrkkään ylimenoon.
Suosittelemme käyttämään patruunapesän mittaista hylsyä ladattaessa wolframi haulein. Reseptejä näille 89-unapaukuille ei ole vielä montaa tehty. Ongelmaksi tulee itse muokkaamalla täytön lisääntyminen, joka ei ole hyvä pakkaskeston kannalta. Eli en suosittele lisäämään esim.fiberiä sen verran, että seitenkutoseen tehty lataus onnistuu sulkea kasiysi hylsyyn.
Kimmo
devlon- Viestien lukumäärä : 24
Join date : 27.12.2011
Ikä : 46
Paikkakunta : Kuortane
Vs: Ylimenokartio ja patruunanpituus.
Periaatteessa näni tehtynä täyttö on ok ja latausarvot eivät merkittävästi muutu.
Kimmo
Kimmo
maalaiskolli kirjoitti:No entäs sitten jos 89n täytöksi vaihtaa jonkun kovan materiaalin, kun ottaa kokonaismassan huomioon? Silloinhan ei joustoa ole kuten fiberillä.Kime kirjoitti:Terve!
Jyrkkä ylimeno on pehmeillä haulimateriaaleilla tehokas kuvion tuhoaja.. Kovilla materiaaleilla ylimeno ei tuhoa kuviota samaan malliin, mutta aiheuttaa muita ongelmia. Lasti törmää jyrkkään ylimenoon ja kovat haulet voi päästä piirtämään jälkiä. Pitkä pesä ja lyhyt hylsy tehostaa tilannetta, eli ensin haulilasti aukeaa patruunapesän kohdalla ja sen jälkeen törmää jyrkkään ylimenoon.
Suosittelemme käyttämään patruunapesän mittaista hylsyä ladattaessa wolframi haulein. Reseptejä näille 89-unapaukuille ei ole vielä montaa tehty. Ongelmaksi tulee itse muokkaamalla täytön lisääntyminen, joka ei ole hyvä pakkaskeston kannalta. Eli en suosittele lisäämään esim.fiberiä sen verran, että seitenkutoseen tehty lataus onnistuu sulkea kasiysi hylsyyn.
Kimmo
Vs: Ylimenokartio ja patruunanpituus.
No entäs sitten jos 89n täytöksi vaihtaa jonkun kovan materiaalin, kun ottaa kokonaismassan huomioon? Silloinhan ei joustoa ole kuten fiberillä.
Kime kirjoitti:Terve!
Jyrkkä ylimeno on pehmeillä haulimateriaaleilla tehokas kuvion tuhoaja.. Kovilla materiaaleilla ylimeno ei tuhoa kuviota samaan malliin, mutta aiheuttaa muita ongelmia. Lasti törmää jyrkkään ylimenoon ja kovat haulet voi päästä piirtämään jälkiä. Pitkä pesä ja lyhyt hylsy tehostaa tilannetta, eli ensin haulilasti aukeaa patruunapesän kohdalla ja sen jälkeen törmää jyrkkään ylimenoon.
Suosittelemme käyttämään patruunapesän mittaista hylsyä ladattaessa wolframi haulein. Reseptejä näille 89-unapaukuille ei ole vielä montaa tehty. Ongelmaksi tulee itse muokkaamalla täytön lisääntyminen, joka ei ole hyvä pakkaskeston kannalta. Eli en suosittele lisäämään esim.fiberiä sen verran, että seitenkutoseen tehty lataus onnistuu sulkea kasiysi hylsyyn.
Kimmo
maalaiskolli- Viestien lukumäärä : 11
Join date : 25.02.2011
Vs: Ylimenokartio ja patruunanpituus.
Terve!
Jyrkkä ylimeno on pehmeillä haulimateriaaleilla tehokas kuvion tuhoaja.. Kovilla materiaaleilla ylimeno ei tuhoa kuviota samaan malliin, mutta aiheuttaa muita ongelmia. Lasti törmää jyrkkään ylimenoon ja kovat haulet voi päästä piirtämään jälkiä. Pitkä pesä ja lyhyt hylsy tehostaa tilannetta, eli ensin haulilasti aukeaa patruunapesän kohdalla ja sen jälkeen törmää jyrkkään ylimenoon.
Suosittelemme käyttämään patruunapesän mittaista hylsyä ladattaessa wolframi haulein. Reseptejä näille 89-unapaukuille ei ole vielä montaa tehty. Ongelmaksi tulee itse muokkaamalla täytön lisääntyminen, joka ei ole hyvä pakkaskeston kannalta. Eli en suosittele lisäämään esim.fiberiä sen verran, että seitenkutoseen tehty lataus onnistuu sulkea kasiysi hylsyyn.
Kimmo
Jyrkkä ylimeno on pehmeillä haulimateriaaleilla tehokas kuvion tuhoaja.. Kovilla materiaaleilla ylimeno ei tuhoa kuviota samaan malliin, mutta aiheuttaa muita ongelmia. Lasti törmää jyrkkään ylimenoon ja kovat haulet voi päästä piirtämään jälkiä. Pitkä pesä ja lyhyt hylsy tehostaa tilannetta, eli ensin haulilasti aukeaa patruunapesän kohdalla ja sen jälkeen törmää jyrkkään ylimenoon.
Suosittelemme käyttämään patruunapesän mittaista hylsyä ladattaessa wolframi haulein. Reseptejä näille 89-unapaukuille ei ole vielä montaa tehty. Ongelmaksi tulee itse muokkaamalla täytön lisääntyminen, joka ei ole hyvä pakkaskeston kannalta. Eli en suosittele lisäämään esim.fiberiä sen verran, että seitenkutoseen tehty lataus onnistuu sulkea kasiysi hylsyyn.
Kimmo
maalaiskolli kirjoitti:Kun ladataan panoksia niin miten vaikuttaa 89-pesitetyt aseet kun niihin ladataan 70/76-panoksia ............. tarkoitan sitä että onko ylimenon loiventamisella käytännön merkitystä tässä asiassa, tuolla on ammuttu aika "messeviä" reseptejä 70/76:siin mutta 89n ei ole kuin muutama resepti unalaisia. Entä miten pystyisi 89:iin saamaan tuollaisen 40g unaa pakkaslatauksen nopeuteen 450m/s Shedditen hylsyyn? Onko järkevämpää hakea tuota lyhyempiin hylsyihin suosiolla?
Ylimenokartio ja patruunanpituus.
Kun ladataan panoksia niin miten vaikuttaa 89-pesitetyt aseet kun niihin ladataan 70/76-panoksia ............. tarkoitan sitä että onko ylimenon loiventamisella käytännön merkitystä tässä asiassa, tuolla on ammuttu aika "messeviä" reseptejä 70/76:siin mutta 89n ei ole kuin muutama resepti unalaisia. Entä miten pystyisi 89:iin saamaan tuollaisen 40g unaa pakkaslatauksen nopeuteen 450m/s Shedditen hylsyyn? Onko järkevämpää hakea tuota lyhyempiin hylsyihin suosiolla?
maalaiskolli- Viestien lukumäärä : 11
Join date : 25.02.2011
UnA :: Haulikkopalsta :: Itselataus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa